maanantai 11. kesäkuuta 2012

3. Päivä Pohjois-Irlannissa (Derry-Belfast)

Hyppäsimme heti aamulla Derrystä bussiin kohti Belfastia. Bussimatka kesti 1h 45 min ja maksoi n. 10 puntaa. Juna kulkisi tietysti nopeammin, mutta maksaisi enemmän. Bussimatkalla saimme nauttia aivan upeista maisemista, joten ei mikään huono vaihtoehto tuo bussikaan! Belfastin asemalla kävimme kahvilla/teellä, koska olimme syöneet aamupalamme aika kiireessä, eikä hostellin murukahvi oikein maistunut tälle kahvinlitkijälle. Muistan vieläkin miten iloiseksi tuo lattemukillinen minut teki ja vielä oranssista mukista!

Kahvilta kävelimme kartan avulla hostellillemme, mutta emme päässeet vielä huoneeseemme, joten lähdimme pienelle kävelykierrokselle.

Belfast City Hall. City hall oli aivan mahtava ja sinne pääsi jonkin verran sisällekin kurkkimaan. Rakennusta ympäröi iso puistoalue, jossa istuskeli ihmisiä piknikillä tms.

Albert's clock (Kuva ei ole sitten vino, vaan se torni...)

The Queen University

The Crown Bar

Pienen kierroksemme jälkeen palasimme hostelille viemään tavarat varastosta huoneeseemme. Olimme varanneet 12 hengen huoneen, mutta koska heillä oli vain 4 ihmistä tulossa kyseiseen huoneeseen, he kysyivät käykö meille 2 hengen huone. No ei tietenkään! Ei vaan, oli kyllä mukavaa päästä sillä halvimman huoneen hinnalla 2 hengen huoneeseen ja levittää omat tavaransa juuri niinkuin halusi.

Hostellilta suuntasimme St. Anne's Cathedraaliin. Belfastissa on useita vanhoja hienoja kirkkoja, joista päätimme vierailla juuri St. Anne'ssa. Erikoisuutena tässä Cathedraalissa on 40 metrinen terästikku "Spire of Hope", joka on lisätty rakennukseen vuonna 2007. Se kulkee keskeltä alttaria katon läpi ulos asti. Bongaatko sen kuvista?

Custom House

Suuntasimme kävelylle Titanic Quarteriin, josta löytyy Titanicin rakennuspaikan lisäksi myös uusi Titanic-rakennus näyttelyineen. Kiertelimme lähinnä alueella, mutta näyttelyyn emme menneet sen hintavuuden vuoksi. Alueella kuitenkin on nähtävissä Titanicin rakennusvaiheisiin liittyviä rakennuksia/rakennelmia ja paljon kylttejä, joista voi lukea tarkemmin asioista.

Aikanamme kierreltyämme Titanic Quarterissa valitsimme illallispaikaksemme helposti löytyneen Pizza Hutin. Mahat täynnä salaattia ja pizzaa kömmimme hostelliimme nukkumaan. Huoneessamme ei toiminut patteri, mutta kun kävin siitä huomauttamassa, saimme huoneeseemme sähkökäyttöisen lämmittimen joka sitten puhalsi sänkyjemme vieressä lämmintä ilmaa koko yön.