torstai 8. joulukuuta 2011

Joulukalenteri: 8.12


Niin kuin Jyväskylässäkin, täälläkin pyörii keskustassa feissareita. Olen parin kanssa jutellut jo pitkät tovit ja aina he joutuvat pettymään lopulta siihen, ettei minulla on paikallista pankkitiliä. Tänään olin menossa kahvittelemaan ja en millään olisi jaksanut pysähtyä juttelemaan feissarille taas. No niiden ohi kun ei kehtaa vaan pokkana kävellä, niin keskustelu meni sitten suunnilleen näin (suomennettu vapaasti):
Minä: Mulla ei ole englantilaista pankkitiliä!
Feissari: Ai! Mistä sä olet kotoisin?
Minä: Suomesta
Feissari: Ai, wau! Miten sanotaan "hi" suomeksi?
Minä: No, sä voit sanoa "moi".
Feissari: Aijaa, "moi". No miten sanotaan "kaunis nainen" suomeksi?
Minä: "Kaunis nainen"
Feissari: Okei,siis mau kaunis nainen! Mä aion käyttää tätä tulevaisuudessa!Kiitos sulle ja hyvää päivänjatkoa!
Minä: Se on tosi kiva, samoin, heippa! (ja poistuin hihitellen)

Moi:sta tuli siis mau!

Tämän tarinan pointtina kuitenkin on, että feissari oli tänään minua ilahduttanut asia. Vaikka ne kuinka tuntuisi rasittavilta, niin täällä niiden kanssa voi käydä hauskoja keskusteluita. Ja eihän tuolle mau:lle voinut muutakuin nauraa!

Kuva: We heart it.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti